Dziś skompletowałem części potrzebne do przeróbki lamp Urala Retro. Rosyjskie "traktorowe" lampy, zastosowane w motocyklu i wózku bocznym, nie bardzo pasują do koncepcji całego motocykla. Najładniejsze wg mnie lampy, które można zastosować, to niemieckie Hella. Stosowane było, o dziwo, również w ciągnikach rolniczych Deutz, ale mają za to swój niepowtarzalny styl.
Zastosowałem ten patent w motocyklu Dniepr MT16. Wyszło jak na poniższych zdjęciach:
Teraz czeka mnie trochę pracy, aby dopasować konsole do kształtu uralowskich błotników, ale efekt końcowy wart jest włożonego wysiłku.
Zastosowałem ten patent w motocyklu Dniepr MT16. Wyszło jak na poniższych zdjęciach:
Teraz czeka mnie trochę pracy, aby dopasować konsole do kształtu uralowskich błotników, ale efekt końcowy wart jest włożonego wysiłku.
Aby dokonać przeróbki potrzebujemy:
- Tylną lampę wózka - numer katalogowy Hella 2SD001679001
- Tylną lampę motocykla (z podświetleniem tablicy rejestracyjnej) - numer katalogowy Hella 2SE001679051
- Przednią lampę wózka bocznego - numer katalogowy Hella 2BE001259061
- Konsole do lamp - - numer katalogowy Hella 8HG002247001
Jeśli chodzi o Urala, to kształt konsoli idealnie pasuje do kształtu błotników tego motocykla. W przypadku Dniepra musimy przykleić do błotnika arkusz papieru ściernego i doszlifować konsolę. Ale wróćmy do Urala. Teraz należy dopasować lampę do konsoli. W tym, celu konieczne jest nawiercenie trzech otworów (jak wskazują strzałki) oraz wyrównać powierzchnię przylgi konsoli. Jest to konieczne, aby lampa ładnie przylegała do konsoli.
A tak wygląda po nawierceniu i frezowaniu nadlewów:
Teraz czas na montaż lamp do konsoli i gotowe:
Lampa zamontowana na motocyklu. Teraz pozostaje zaspawać pozostałe po starej lampie cztery otwory.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz