sobota, 23 lutego 2013

Ural Retro 750 - reactivation

Nadszedł w końcu czas "odświeżyć" mojego Urala Retro 2005. Postanowiłem odnowić powłoki lakiernicze Urala i wyczyścić aluminiowe części. Aby tego dokonać należało zdemontować cały motocykl na części. Części, które fabrycznie były ocynkowane zostaną ponownie poddane tej obróbce. Silnik, skrzynia i dyfer zostały zdemontowane. Odkręciłem też alternator Denso, obudowę modułu zapłonowego. Efekty czyszczenia zaskoczyły mnie bardzo pozytywnie.
Poniżej silnik zaraz po zdemontowaniu:

 
Tu już po zabiegu. Oczywiście misa olejowa, napęd alternatora, pokrywy zaworów zostaną wyczyszczone dokładniej po zdemontowaniu. Niezawodny okazał się silikon łazienkowy.



Tu alternator Denso:


Poniżej wyczyszczona obudowa modułu zapłonowego.



Następnie wziąłem na warsztat skrzynie biegów. Odpowiednio ją zabezpieczyłem i poddałem czyszczeniu. Z uwagi na to, iż przy uszczelniaczach zaczynała się "pocić' stwierdziłem, że należy się jej wymiana tych elementów.


Napęd alternatora i misa olejowa zostały oczyszczone. Drobiłem pod misę nową uszczelkę z teflonu ekspandowanego, nie ma prawa pociec nawet kropla oleju. Z tego samego materiału dorobiłem też uszczelki pod dekle zaworowe. A oto efekt końcowy

Skrzynia biegów otrzymała nowe O-ringi.  Rozrusznik został odnowiony, aby nie odróżniać się za bardzo do całości. Niektóre elementy zostały ocynkowane aby "odświeżyć" wygląd. Cały zespół napędowy został złożony.





Silnik już w ramie:


A tak przedstawia się efekt końcowy:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz