Tak się złożyło, iż mój bardzo dobry kolega poprosił mnie, aby zrobić mu silnik do Junaka. Numery silnika wskazują na rok jego budowy 1962. Zabrałem się za jego weryfikację i wyszło kilka usterek: obrócona tulejka wałka skrzyni biegów, zatarta tulejka odmy, uszkodzony łańcuch sprzęgłowy, uszkodzony wał i łożyska główne, uszkodzony iskrownik i prądnica.
Należało teraz porządnie oczyścić blok silnika. Jako, iż silnik był rozbierany pierwszy raz od montażu w fabryce, miałem okazję zobaczyć jaką masę hermetyku stosowano w latach sześćdziesiątych. Wszystko udało mi się ładnie wyczyścić i teraz czas na dalsze naprawy.
Gaźnik Pegaz GM26U1 po czyszczeniu.
Części silnika S03 przeznaczone do chromowania.
Części po chromowaniu:
Wymieniona została tulejka skrzyni biegów:
Widok od strony pompy olejowej:
Oś koła odmy naprawiona po przytarciu tulejki.
Części silnika S03 przeznaczone do chromowania.
Części po chromowaniu:
Wymieniona została tulejka skrzyni biegów:
Jest też nowa tulejka kopniaka:
Oś koła odmy naprawiona po przytarciu tulejki.
Wał korbowy po regeneracji
Gratuluję stronki, bardzo fajna! Będę śledził postępy nie tylko w tym dziale;) Pozdrówki!
OdpowiedzUsuńCześć !!
OdpowiedzUsuńCo to za łożyska wału korbowego i jak się sprawują ?
Pozdrawiam
N305, N305, NJ305, pierścień kątowy HJ 305, marki nie pamiętam. Bardzo ładnie opisany jest problem łożysk na stronie Jacota:
OdpowiedzUsuńhttp://www.junak.riders.pl/wal.htm
Pamiętasz gdzie je kupowałeś ? Podejrzewam , że to łożyska ZVL ? Jakie masz zdanie o nich dobre są ?
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
ZVl niby odradzają.
OdpowiedzUsuń